tisdag 26 juni 2007

Köksbord

Idag tänke jag visa bild på vår matplats i köket. Den första bilden är tagen för ganska länge sen, så det ser inte riktigt ut så där nu, till exempel så har vi inte kvar den vita plastmattan under bordet. När vi flyttade till villan, i mars förra året, så behövde vi införskaffa ett mindre bord. Bordet och stolarna heter Jokkmokk och köptes för 600:- på Ikeas fyndhörna. Om du vill se hur bordet såg utan innan vi slipade och vaxade bordsytan samt målade resten av möblemanget, kan du klicka här. Panelen i köket målades "kärleksröd" när vi flyttade in. Vi kände att det var en bra färg då köksluckorna, kaklet och golvet var vitt. Tapeten är väldigt ljus den med.


Jag har i dagarna även inhandlat ett nytt vaxdukstyg som ser ut såhär. Jag har inte bestämt mig om vaxduken hamnar vid utemöblerna, köksbordet, matsalsbordet eller om det kommer tas fram ibland t ex vid kalas. Vi får se.


Kram på er!

1 kommentar:

Cecilia sa...

så snyggt køksbordet blev med vit færg! Otroligt så annorlunda det blev. Ser mycket mer lyxig ut nu, æn nær vi køpte det.
Jag tycker det ær kul att se føre- och efter bilder!
Ha det så bra
kram