måndag 4 juni 2007

Trädgården

På grund av sjukdom har denna helg varit väldigt lugn när det gäller inredning och renovering. Men min kära sambo sa igår att han ska börja med utbyggnaden den här veckan *jippi!* Så nu dröjer det inte länge tills jag får inreda vårt nya stora badrum samt göra om den gamla toaletten till en underbar tvättstuga.

Jag har ingen vacker trädgård och inga vackra utemöbler (än) att visa bilder på men här kommer lite soliga bilder från vår trädgård iallafall.



Vi har en mysig syrénberså. Här inne är det svalkande svalt en het sommardag. Tyvärr står det bara en liten sittpall där just nu men det kommer komma fina utemöbler så man även kan sitta här och ha det trevligt.

Just nu ligger min hemsnickrade dörr på gräsmattan. Förr, när vi bodde i lägenhet var denna lutad på balkongen omringad av blommor men nu vet jag faktiskt inte var jag ska ställa den.

Här kommer en bild på den vackra pläden som är så populär bland mina bloggvänner. Men trott eller ej, så har jag inte köpt den här utan det var min kära mor som kom hem med den till mig. Hon tyckte väl det var min stil. Just idag ligger pläden på denna slitna soffa på vår ofärdiga altan.

Sist kommer en bild på dottern i sin hoppgunga som hänger i äppelträdet.

3 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Härliga bilder, syrenbersån var ljuvlig!

På min gatan i stan sa...

Va härligt det ser ut!

Kram Martina!

Anonym sa...

Vilken underbar berså *vilken dröm* ..tycker om din blogg som jag kikat igenom..tack för titten,återkommer gärna /mvh Snurran