fredag 10 augusti 2007

Nytt klädskåp

Jag har länge varit på jakt efter ett klädskåp. Jag har främst letat på auktioner och på Blocket eftersom jag har velat haft en vacker äldre garderob. Eftersom det är så extremt lågt i tak där garderoben ska stå så är den tvungen att vara lägre än 2 meter och sen får den inte vara för bred eller för djup heller. Det har inte varit lätt att hitta. Nu har vi äntligen köpt oss en garderob från kära gamla IKEA. Den hade perfekt mått fast vi fick skippa ett vackert "räcke" ovanför skåpet (det har jag såklart sparat ifall vi i framtiden flyttar på skåpet).


På skåpets ena sida hänger Alvas pyjamaspåse från Nyblom och Kollén.

Den vackra gamla sekretären fick tyvärr flytta ifrån oss. Främst för att den inte gav tillräckligt med förvaring plus att den tog för mycket plats då dörren till vår nya toalett kommer vara precis till vänster om bilden. Vi sålde i alla fall sekretären för mer än vad vi köpt den för på auktion och sånt är alltid trevligt.

Ha en trevlig helg! Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med bra affärer. Det har jag vä li princip aldrig lyckats med. *grymtar*
Det blev ju bra med garderoben där:)
Ha en fin helg.
Mvh Lallis

Hilde sa...

Garderoben var kanonfin, har faktisk aldri sett den på Ikea, men jeg er vel blind;) Kul å få solgt saker for mer enn man har kjöpt det for. Det bruker å kjennes ekstra bra da.
Ha en fin helg!
Hilde