måndag 21 maj 2007

Boktips!

Att läsa om inredning är ju skoj. I alla fall för en inredningsnörd som mig, så här kommer lite boktips:


Lantliv mitt i stan är nog min mest inspirerande bok. Den är skriven av Liz Bauwens och Alexandra Campbell och i boken kan man bland annat hitta vackra bilder på vita hem.


Inspiration heter denna bok som är utgiven av Bokförlaget Max Ström. Den här boken innehåller tips för husets alla rum och den har bilder på flera olika inredningsstilar.

IKEAs nya bok Älskade hem har kommit. Den gillar jag skarpt, speciellt fotografierna från 1700-tals gården.

Dessa två böcker är väl inte mina bästa köp men det är helt klart värda att låna om ni har vägarna förbi ett bibliotek nån dag. Lite nyttiga tips kan man ju få från 100 saker du kan klara utan en karl. Men min rörmokare till sambo varnar, rörmokeri-avsnittet stämmer tydligen inte alls *upprörd sambo* :)

Kram Maria

Inga kommentarer: