söndag 27 maj 2007

Nu har turen kommit till mig..

..att bli utmanad. Sofie som har bloggen drömhuset har utmanat mig att visa kort på tre saker i mitt hem som representerar mig och som jag tycker mycket om. Så här kommer de:



Det här nyckelskåpet var bland det första som jag och min sambo köpte när vi flyttade till huset. Det fick lite grann representera den inredningsstil vi ville ha i huset.

Kort på nära och kära är saker i mitt hem som speglar mig. Det här är ett kort på min sambo och mig från vår första sommar tillsammans. Vi var 16 respektive 19 år.. ojoj det var länge sen :)

Den här stolen älskar jag! Den är väl inte riktigt som andra möbler i mitt vita hem men Emma-fotöljen är min ögonsten. Den är även en av mina första auktionsfynd. Jag tror att det snart kommer sys ett vitt överdrag till denna men det beror på att jag vill skona fotöljen från mina klösande katter.

Jag i min tur utmanar bloggarna:

Where the white things are

Shyme´s hem

Inre harmoni

Kram Maria

Förresten, jag tänker inte måla golvuret. Tack alla som tyckt till om detta.

11 kommentarer:

Hilde sa...

Fine saker du viser. Det er kul å se hva folk velger å vise frem når man blir utmanad. Fin blogg du har, får jeg linke til din i min blogg?
Hilde

Hilde sa...

Om du söker på "Bruka Design Stockholm" så finner du kanskje noen i närheten som selger brödboksen/lådan.
Hilde

Stina sa...

Så mysiga och fina saker. Kram

Shyme sa...

Åh... nu måste jag ta mig en funderare på vad jag ska visa bilder på... :-D

Gillar ditt nyckelskåp, jättefint. Lite annorlunda mot hur de brukar se ut.

/J

Joanna Hansén sa...

Vilka vackra saker, jättefint nyckelskåp, ett likadant hänger i vår tambur :)
/Joanna

Lantliga ting sa...

Tack för alla snälla kommentarer. Jag gillar också mitt nyckelskåp :D Kram på er!

DRÖMHUSET sa...

Gillar din fina Emmafotölj =0)
Nyckelskåpet var med superfint, själv har jag ett i plåt från Bruka, inte alls så fint och romantiskt som ditt!

Kram Sofie

Stina sa...

Hej, vännen!
Det är klart att du får länka.:-)
Puss

Julias vita drömmar sa...

Fotöljen är en riktigt pärla, underbar!

Blir jätteglad om du länkar! Kram

Hem och Lycka sa...

Åh, vilken underbar fåtölj, vilket vackert tyg.. Jättefina saker!

Amoroso sa...

Vilken otroligt läcker fotölj du har! Fast jag tycker den är underbar som den är, i detta vackra röda..;-)