söndag 6 maj 2007

Helgsysslor

Idag var jag och sambon på loppis. Det var hemskt! Det var ett stort loppis med mycket besökare men det fanns inte en pryl på hela stället som jag skulle låta flytta hem till mig. Nej usch dit går jag inte igen, tror jag håller mig till auktion. Tyvärr så blir det inte så mycket auktionsbesök längre då det inte är så smidigt när man har en 4 månaders bäbis som inte bryr sig ifall mamma precis tänkt bjuda på de där stolarna.

Men jag kan i alla fall visa er lite vad jag sysslat med i helgen.


Igår planterade jag lite blommor i krukor. Dessa var väl de enda värda att ta kort på :)

Jag sydde ett litet tyghjärta. Lite gulligt sådär.

I helgen har jag målat två av mina fyra stolar som jag ropat in på auktion. Nu behöver jag hjälp. Jag hade ju tänkt köpa vita sitsöverdrag med kjol men måtten stämde inte riktigt så nu behöver jag klä sitsarna med något fint tyg. Vad ska jag ha för tyg? Eller ska man våga sig på att sy egna sitsöverdrag? Det positiva med dem är ju att de går att slänga i tvätten men jag är ingen hejare på att sy.. hmm..

3 kommentarer:

Shyme sa...

Jag har klätt ett par gamla vitmålade stolar med kadett beige från Åhlens. ett smalrandigt tyg i beige och naturvitt, jättefint till den lite äldre modellen på stol.

http://shymeshem.blogspot.com/2007/04/omkldda-stolar.html

Beas sa...

Synd att du inte hittade något fint på loppisen. Jag brukar för det mesta hitta någon liten pryl, men jag tror att det har mycket med tur att göra också. :-)

Stolarna blir kanon. Jag tror absolut att du kan våga dig på att sy egna överdrag! :-D

Ett hem på landet sa...

Har själv målat en nästan exakt likadan stol i helgen =)
Pröva att sy ett överdrag först så ser du hur det blir. Tror absolut att du kan.