fredag 20 juli 2007

Renoveringen går framåt

Här hemma händer det grejer ska ni veta. Vårt hus genomgår ju en extreme home makeover, ni kan klicka här om ni läsa vad jag tidigare skrivit eller se bilder på hur det såg ut tidigare. Huset har nu alltså blivit ganska rött och vårt badrum håller på att byggas på den forna balkongen.

När vi tog bort trappen hade vi inte tänkt lägga dit någon tillfällig trapp sålänge eftersom det går ju att ta sig ner från huset lätt ändå. Men som tur var så övertalade svärfar oss att det behövdes. För varje gång jag går ut ur huset så tänker jag att trappen är där och jag kliver rakt ut, alltså varenda gång! Den tillfälliga trappen är ungefär 15 cm längre ner än den förra trappen så varje gång jag går ut så blir jag så rädd när det känns som om jag ramlar rakt ner.

Ha det så bra. Kram Maria!

5 kommentarer:

Hilde sa...

Ja, her går der fremover med renoveringen. Det skal bli veldig spennende å se hvordan det blir når det er klart. Ha en fin helg!
Hilde

Granne med Selma sa...

Jättekul att få se dina bilder! Krama och hälsa svärfar att "gammal är äldst" *hihi*

Beas sa...

Kul med renoveringen...det kommer ju bli jättehärligt med badrummet där balkongen varit tidigare. Ska ni ha stort ljusinsläpp där också?

Granne med Selma sa...

Gulligt att du vill länka till mig. Det får du så gärna :-)
Kram

Beas sa...

Nej...jag tyckte inte det var svårt att göra dem faktiskt. Jag skulle ha gjort de med banan och choklad också, men maken glömde att köpa gräddfil (eller förträngde kanske, eftersom han avskyr syrade mjölkprodukter), så det fick bli den här varianten istället. I några hade vi "M&M"...det fungerade jättebra efter att vi krossat dem.