måndag 23 juli 2007

Tapetrelaterad chock

Nu har vi äntligen fått upp tapeten i Alvas rum, vilket resulterade i att jag fick en mindre chock. När vi köpte tapeten för ett antal månader sen så tänkte jag att det var ett sött mönster som inte tar alltför mycket uppmärksamhet. Men väl på plats så var mönstret mycket mer tydligt och skarpt än vad jag tänkt. Nu har jag spanat in rummet i några dagar för att komma underfund med vad jag tycker om tapeten och har nu kommit fram till att den faktiskt är vacker, även om den tar plats. Som tur är är nästan alla Alvas möbler vita vilket gör sig fint till den här tapeten. Ja så här ser den ut iallafall.




Garderobsdörrarna är ännu inte ommålade, ifall ni ser en nyansskillnad.


Jag är väldigt nöjd med att vi tog fram det gamla trätaket som vi sedan vitmålade.

Kram Maria

9 kommentarer:

Hilde sa...

Det ble jo kanonlekkert. Jeg likte det virkelig godt:)
Kram Hilde

Hem och Lycka sa...

Den var ju jättevacker den där tapeten. Det kommer bli så fint!

Granne med Selma sa...

har själv en tapet som tar plats i sovrummet, men den lugnar ner sig när man har vita möbler till. Sedan satte vi också en panel i vitt som "tog bort" lite av tapeten. Det kommer att bli jättebra i rummet med tapeten ska du se. När du får ställa in alla möbler och så, så blir det kanonfint!

Anonym sa...

Underbara tapeter...blev helt kär...

Lantliga drömmar sa...

Tack för snälla ord i min blogg! :-)

Så fint det blev! Kan förstå att du fick en mindre chock om du hade tänkt att mönstret var litet, men jag tycker det är jättefint! Och att ni tog fram trätaket - underbart! :-)

Ha en bra dag!
Kram, Heidi

Amoroso sa...

Jag tycker att du ska vara helnöjd. Tapeterna var verkligen jättevackra. Möblerna kommer att skapa balans!!

Maria sa...

Jag gillar också tapeten!!! Och taket blev urtjusigt.

Anonym sa...

Den tapeten drömmer jag om som fondvägg i vårt vardagsrum. Ser fram emot rummet möblerat det kommer bli jättefint.

/Jea
www.kronbladochlantliv.blogspot.com

Anonym sa...

Tapeten blev ju hur bra som helst!!